Announcement

Collapse
No announcement yet.

Werner`s Byggetråd

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by GENEXXA View Post
    Ble en ganske stor omvending for meg også på nattesøvn. Nå i det siste har lille man funnet ut at han skal stå opp i 6-7 tiden. Så er litt trøtt om morgene ja. Før sov han til 10-11 tiden :P
    Er i pappaperm, så for meg er det bare og balansere familie med bilstereo, men siden jeg ikke har like mange prosjekter som du har, så blir det mer familie tid. Har vært i perm siden 1.Januar, og er ikke ferdig med permisjon før sommerferien. Koser meg hjemme med likkjingen vær dag

Kassen ser fantastisk ut!
    Hvor kommer kablene inn/ut av kassen?
    Er pappa permen så lenge? blir nok litt ekstra ferie i år da Kablene blir nok lagt inn rett ved terminalene og rett til subbene, skal ha alt ledningsrot mest mulig dekt av dekselet.

Originally posted by DD-Henrik View Post
    Du har blitt rå på kasser Werner. Nå mangler du kun lydskole så har vi 2stk dag johansener i dette landet
    Hehe! er nok ett langt stykke unna nivået til Dag, men prøver jo å bli bedre for hver gang

Originally posted by Dammed View Post
    Ser veldig pent ut!

To ting jeg lurte på, WHD, hva står D'en for? Og når du kerfet, hvorfor kerfet du ikke en plate som kunne dekke siden og porten?
    D står for designs, kun for morro skyld grunnen til at jeg måtte ta porten i 2 deler var rett og slett pga mangel på mdf, de hadde bare råd til 2, så måtte bare skjøte på litt. Kunne gjort det litt annerledes ja, men det påvirker ikke lyden

Originally posted by Haakon O View Post
    Skal man ta en råtjangs på D for design?
    Jupp
    Mvh Werner Harstad

Comment

Originally posted by berniebp87 View Post
      Er pappa permen så lenge? blir nok litt ekstra ferie i år da Kablene blir nok lagt inn rett ved terminalene og rett til subbene, skal ha alt ledningsrot mest mulig dekt av dekselet.
      Nei, pappaperm er bare 10 uker. Men siden fruen skal gjøre ferdig skole gangen, tok jeg hennes permisjon fra 1.Januar. Men savner jobben litt innimellom :P

Okei. Enn strømkablene?

WHD is aiming for SMD? :P Du får bli like flink som selveste Steve Meade og legge ut filmer etc, og lage egen hjemmeside med forum osv. Så kanskje du til slutt starter egen sjappe med rå store lokaler? :P hehe
      Runar E. Olsen ~ Moderator
      Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
      http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

Comment

Fikk en kjempefin start på dagen idag, snø på veien og sommerdekk, litt nervøs når jeg kjørte på jobb

Men over til russebilen, nå er alt i bilen og kassa er trekt i sort stoff.

I bilen

Hadde litt problemer i starten, fikk ikke bass i det hele tatt! 6x9" hadde mer bass enn kassa og dem vrengte seg veldig fort. etter noe hodekløing og masse runder med multimeteret og overvåking av subbene, så jeg at de bevegde seg ulikt. En kjapp bytt med + og - på ene paret gjorde susen og beistet våknet til live. Nå var det bass, og det spilte DYPT! De stakkers blekkplatene på russebilen vrengte seg av bassglede og det samme gjorde eierene av bilen Var litt frustrert når russene var der og det ikke kom bass i det hele tatt når jeg først prøvde anlegget, men stemningen kom seg fort når bassen kom

Dette gikk over alle forventninger jeg hadde til de billigste subbene til dynabel, spesielt med tanke på hvor dypt de spilte, kassa er vel tuna til 35 hz, men med tanke på hvordan den er plassert så havner vel den egentlige tuningen på rundt 30 hz. Og dette med ett budsjett på under 10 000kr for alt sammen!

Video kommer i løpet av onsdagen!
        Mvh Werner Harstad

Comment

Ble ganske flott slutt resultat.

Bra at du fikk liv i subbene, og at du/dere ble skikkelig fornøyd.

Comment

Disse subbene imponerer absoludt til prisen
            Har litt mere spesiell kasse i vår bil, men dyyypt går de ja..!

Tøft prosjekt dette
            Mvh Even S. Jensen
            Tlf 41091189
            Digital Designs, nothing is even close!

Comment

Ble ganske flott slutt resultat.

Bra at du fikk liv i subbene, og at du/dere ble skikkelig fornøyd.
              Det ble veldig god stemning når det ble lyd og tror nok alle sammen ble veldig fornøyd

Originally posted by evensvee View Post
              Disse subbene imponerer absoludt til prisen
              Har litt mere spesiell kasse i vår bil, men dyyypt går de ja..!

Tøft prosjekt dette
              Og så har dere en god del flere subber også frister å kjøpe inn noen selv
              Mvh Werner Harstad

Comment

Når kommer bildene av russene?
                Mulighet for at di kommer på landstreffet her i stavanger? Tenker å kunne se kassa i gang
                Tor Martin Ølberg
                - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
                Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

Comment

Da er endelig filmene ferdig opplastet Kameraet viser ikke flexinga så godt, bildekvaliteten blir bedre etter youtube er ferdig å behandle videoene

http://www.youtube.com/watch?v=HRYhuTIUS6A

http://www.youtube.com/watch?v=gO78vPuWp5w
                  Mvh Werner Harstad

Comment

Ble utrulig tøft. Dette er da lyd til ca 5000,-.?

BTW... where are the Ho´s?
                    No Windows-crap,just Mac Power

Comment

Werner, et lite tips. Aldri til kameraet når du filmer.

Men det taket låt IKKE bra. Høres det like jævli ut i virkligheten, som på videoene?

Comment

Er vel myyye jævligere i virkeligheten dette!
                        Mvh
                        Andreas Moen Sæterbø
                        Golf mk2
                        Focus Acoustics ~ /////ALPINE ~ Northstar ~ Kenwood ~ MTX

Comment

Rått at noe så billig kan spille så bra.

Hvor mange liter pr element? Vurderte å skaffe meg to stk når de får inn på lager igjen.
                          Last edited by TheCharger; 22-04-2010, 02:01. Reason: ...
                          sigpic

Comment

Originally posted by Bassoflove View Post

Ble vel på rundt 8000 for alt utstyret tilsammen, er vel litt under 5000 for "basspakka"

Werner, et lite tips. Aldri til kameraet når du filmer.

Men det taket låt IKKE bra. Høres det like jævli ut i virkligheten, som på videoene?
                            Det låter enda verre i virkeligheten, lol Men jeg har bare ansvaret for bassen i bilen, men det hadde trengt noen skikkelige lag med dempematter

Originally posted by TheCharger View Post
                            Rått at noe så billig kan spille så bra.

Hvor mange liter pr element? Vurderte å skaffe meg to stk når de får inn på lager igjen.
                            Er 75 liter pr element ca, kan anbefale de på de sterkeste
                            Mvh Werner Harstad

Comment

Originally posted by Bassoflove View Post

Here`s the ho`s my bro, lol

Noen videoer til, flexinga på denne bilen er helt latterlig, kameraet viser veldig lite i forhold til virkeligheten. Fant ut at kassa liker C&S musikk veldig godt
                              http://www.youtube.com/watch?v=mQaW2ga2gEg
                              http://www.youtube.com/watch?v=4n_Y09G_094
                              Mvh Werner Harstad

Comment

Vanker med gosse jenter ser jeg

Comment

Working...
                                X